Născută în flăcări – Nora Roberts

Nascuta in flacari

Astăzi am ales să vă prezint o carte pe care am citit-o pentru prima oară cu mai mult de 20 de ani în urmă, însă de-a lungul vremii a tot fost citită și răscitită. De câte ori? Nu mai țin socoteala. De fiecare dată când vreau să mă relaxez între lecturi noi, mai ales cele cu o încărcătură psihologică mare, apelez la un număr de cărți “magice” din bibliotecă, mai ales dacă nu am nimic nou atât de deconectant. Printre acestea se numără trilogiile irlandeze ale Norei Roberts, iar acest volum face parte dintr-una din ele, cea a surorilor Concannon sau “Born in…“, așa cum este cunoscută în engleză.

Ok, știu că unii obișnuiesc să strâmbe din nas când aud numele Nora Roberts. Da, din când în când citesc câte o carte scrisă de ea, mă uit la o telenovelă dacă vreau, la meci sau ascult reggaeton. Sau joc World of Warcraft. Sau beau o bere. Lista continuă. 😀 Elitiștii să-și întoarcă privirile!

Autoarea își plasează aceste trilogii în spațiul aproape mitic al Irlandei, o țară de care este foarte apropiată, întrucât Nora este americancă cu rădăcini irlandeze. Are așadar tendința de a idealiza acest spațiu, de a-l popula cu personaje pitorești, foarte atrăgătoare, legende și mister pe alocuri. Am citit destule cărți încât să știu că, în ciuda naturii spectaculoase, a peisajelor minunate și a căldurii sufletești a irlandezilor, nu la orice colț dai de specimene chipeșe, fermecătoare, dăruite cu talent la muzică și artă în general, după cum nu plouă cu aur la capătul curcubeului. Cu toate acestea, faptul că știu nu inhibă deloc plăcerea mea de a citi aceste cărți, de a trăi emoțiile intense ale personajelor care le populează, cărora autoarea le dă viață cu mult farmec.

Eroina acestui roman este Margaret Mary Concannon, o tânără artistă în sticlă care a trăit mereu cu reproșurile mamei, într-o atmosferă familială ostilă. Încrederea și încurajările tatălui au fost punctul ei de sprijin, el fiind cel care a ajutat-o să plece să studieze arta sticlăriei timp de trei ani la Veneția.

Maggie trăiește retrasă, mai ales după moartea tatălui, un fermier nerealizat pe nume Tom, în căsuța ei și în atelierul pe care și l-a încropit și de unde răsar din mâinile ei minuni născute din foc și răsuflare, întocmai cum a fost și ea. Pentru că asta este ceea ce mama îi reproșează, că a venit pe lume ca fructul unei pasiuni, ca un copil nedorit care a împins-o pe aceasta în spatele gratiilor unei căsătorii forțate de împrejurări. Brianna, sora sa cea blândă o iubește, însă trebuie să aibă grijă de Maeve, mama acră și ipohondră a celor două tinere. Soluția apare într-o zi, când este căutată de Rogan Sweeney, un om de afaceri din Dublin care deține una dintre cele mai prestigioase galerii de artă. El dorește să încheie o înțelegere cu năbădăioasa Maggie, să îi expună și să îi vândă arta. Inutil să vă zic că nu îi va fi deloc ușor să o convingă, însă posibilitatea unei îmbunătățiri a situației financiare care să îi permită să o instaleze pe Maeve într-o casă separată, cu o persoană care să o îngrijească, eliberând-o astfel pe Brianna, atârnă greu în balanță iar Maggie decide să facă acest pas. Să nu credeți că este singurul vis al tinerei artiste, însă pe restul abia îndrăznește să le contemple. Adăugați la aceasta o atracție teribilă între ea și Rogan, condimentată cu certuri dar și scene fierbinți, descoperiri din trecutul părinților și o serie întreagă de evenimente care o duc pe culmea succesului artistic.

Rogan este opusul lui Maggie, la prima vedere – cizelat, rafinat, vlăstarul uneia dintre cele mai bune familii din Dublin. Ea este artistă, rebelă, capricioasă, antisocială. Dincolo de aparențe, cei doi se aseamănă mult și nu doar atât, sentimentele care iau naștere între ei nu sunt deloc lipsite de profunzime. Trebuie însă să depună efortul de a găsi o cale între personalitățile lor contrastante, între coasta de est și cea de vest a Irlandei, între lumile diferite de care aparțin.

Sincer, nu știu multe despre arta sculpturii în sticlă, însă citind această carte am aflat o serie de detalii și chiar am simțit îndemnul să caut astfel de lucrări, să le admir formele, culorile, expresivitatea.

Titlul cărții face referire atât la circumstanțele nașterii lui Maggie, cât și la arta sa.

Fără a fi o cititoare înfocată de cărți romantice, declar sus și tare că această serie este minunată. Mai trebuie să precizez că m-am regăsit mult în eroina acestei cărți, M. M. Concannon. Dacă sunteți fani ai genului, este un must read. Dacă nu sunteți, puteți să îi dați o șansă, eu zic că vă prinde. Totul cu o atitudine relaxată.

N.B. Am găsit o serie de sculpturi superbe, de exemplu, aici: https://www.thisiscolossal.com/2015/04/crashing-glass-waves/ iar pe acest site găsiți felurite tipuri de artă, lucrări deosebite.

20 thoughts on “Născută în flăcări – Nora Roberts

  1. Am descoperit autoarea relativ recent și am rămas extrem de plăcut surprinsă de modul ei de a scrie. Am de recuperat așa, iar această carte pare minunată. Recenzia ta este extraordinar de convingătoare, felicitări! ❤ Se simte cât de tare ți-a plăcut.

    Liked by 3 people

  2. Este una din seriile mele preferate scrisă de autoare , însă preferata mea este ,, Născută în rușine ,, mi-a plăcut mult Murphy ! felicitări , foarte frumoasă și ispititoare recenzia ❤️

    Liked by 2 people

  3. Doamne, Ana, mi-ai adus aminte de o carte superba! Cu seriile irlandeze ale Norei am făcut cunoștința tot acum vreo 20 de ani 😂🤗 prin intermediul bibliotecii tale. Îți mulțumesc pentru asta!
    Super recenzia, se vede cât de mult îți place cartea. Iar povestea este emoționantă!

    Liked by 2 people

  4. Pingback: 65 cele mai citite cărţi de dragoste – Cărţi, filme şi filosofie

  5. Era prea mare curiozitatea, ți-am dat prioritate ❤ Și am citit introducerea cu un zîmbet din ce în ce mai larg… 🙂
    De copertă aș fi fugit ca de mere acre 🙂 (care, de fapt, îmi plac la nebunie, dar așa e zicala). Și e drept, am recunoscut că părerea mea e preconcepută și bazată pe o experiență infimă (o carte foarte veche și un film foarte recent). Însă, fără a promite ceva improbabil, avînd în vedere o listă prea mare de altele, adunate între timp, te cred categoric pe cuvînt.

    Liked by 1 person

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.